Tilknyttet skole

Markedsføre bedriften på Snapchat?

Flere muligheter åpner seg når man benytter sosiale medier for å markedsføre bedriften sin. Snapchat er i ferd med å bli en gigant innenfor dette feltet, og jeg skal i dette innlegget ta for meg hvordan man kan komme i gang. 

10 sekunder på å fenge mottaker

Konseptet som Snapchat Ads baserer seg på er 10 sekunders videoer som dukker opp mens du ser igjennom snapstorier av vennene dine. Videoene gir mulighet for å gå direkte til annonsen og nettsiden til bedriften. 

Snapchat anses som tiltrekkende for mange bedrifter ettersom det er et uprøvd marked sammenlignet med giganter som Facebook og Instagram. Ved å annonsere på Snapchat kan man potensielt få rimeligere annonseplasser kontra f.eks. de 2 nevnte «storebrødrene»

Blant bransjene som har innsett at Snapchat annonsering kan være en god vei videre, er detaljhandel, f.eks. smykker. Sjansen er stor for at man har kommet over reklamer innenfor dette området. 

Det som kan være lurt å ha i bakhodet før man vurderer å prøve ut annonsering via Snapchat er at 84% av Snapchat-brukere er under 35 år, og hele 70% er kvinner. Dermed er det antakelig ikke den rette plattformen for din bedrift dersom man tilbyr produkter som overhodet ikke samsvarer med dette. 

Snapchat har i tillegg noe strengere krav til minimumsbudsjetter. Du må ut med 200 kr (omtrent omgjort valuta) daglig for å benytte deg av tjenesten. 

Slik kommer du i gang 

  1. Det første man gjør er å klikke seg inn på ads.snapchat.com. Der vil man få mulighet til å opprette konto. 
  2. Når konto er opprettet, klikk på create ads hvor du kan velge mellom instant create som er en enkel versjon der annonsen opprettes fort, og advanced create som gir mer mulighet for kontroll.
  3.  

Kildeliste:

-https://www.youtube.com/watch?v=kHkog_rfVG0

-https://forbusiness.snapchat.com

-https://accounts.snapchat.com/accounts/login?client_id=ads-api&referrer=https%253A%252F%252Fads.snapchat.com%252F&ignore_welcome_email=true

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.